fallback

Продавачите на късо на Tesla хвърлят кърпата

Делът на заети от търговците акции на компанията е на рекордно ниско ниво

15:38 | 05.10.21 г. 7
Автор - снимка
Създател

Американският пионер на пазара на електрически превозни средства Tesla Inc. продължава да предизвиква болка у продавачите на късо*, много от които започват да се отказват от тези позиции, предава Bloomberg. Aкциите на компанията на Илон Мъск поскъпнаха с 39%, откакто достигнаха дъното за 2021 г. през март, карайки мечките да побързат да закрият губещите си позиции. Делът на акциите, заети от търговците – стандартна мярка за продажбите на късо, е спаднал до 1,1% от всички акции на Tesla, налични за търговия, показват данни на IHS Markit Ltd. от миналия четвъртък. Това е най-ниското ниво от 2010 г., когато автомобилният производител стана публично дружество.

Макар данните от конкурентния на IHS оператор S3 Partners показват по-висок дял на купувачите на късо - от около 3,2% от фрий флоута, то все още този дял е най-ниският за компанията досега. Според Игор Душановски от S3 напоследък продавачите на късо заобикалят Tesla, като тази вид търговия е намаляла с 1,55 милиона акции, или около 1,20 милиарда долара, през последния месец.

Болката може скоро да се засили. През уикенда Tesla отчете поредно рекордно тримесечие на доставки на автомобили. Анализаторът на Wedbush Даниел Айвс описва тези данни като „голямо предимство за биковете“.

Пикът в песимизма към акциите на Tesla бе през 2019 г., когато Мъск предупреди, че компанията трябва да съкращава работни места и да увеличи производството, за да оцелее. Оттогава акциите поскъпнаха с повече от 1000%, тъй като интересът към електрически превозни средства нарасна, а Tesla затвърди предимството си като пазарен лидер.

Акциите на Tesla поскъпнаха с над 4,1% до 806,97 долара на борсата в Ню Йорк в понеделник, преди да ограничат ръста до 0,8% и цена от 781,53 долара. Цената постигна рекорд на затваряне през януари със стойност от 883,09 долара.

„Въпреки че има много конкуренти в индустрията, Tesla продължава да доминира по пазарен дял, както се вижда и през това тримесечие, докато се бори с недостига на чипове“, казва Айвс. *Продажба "на късо", или short sell, представлява продажбата на даден финансов инструмент, който инвеститорът реално не притежава в портфейла си. Образно казано той взима назаем въпросния актив от своя брокер, като, разчитайки на спад в цената, впоследствие го "откупува" обратно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:11 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още